Please login or register. 2020-04-04, 10:00:35

Author Topic: Problema su "dimensions" parametrais  (Read 3088 times)

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Problema su "dimensions" parametrais
« on: 2013-01-11, 11:18:02 »
Sveiki, aš naujokas tiek su blenderiu tiek šioje bendruomenėje.
Turiu klausimą dėl objekto teisingų matmenų pavaizdavimo. Nesu tikras ar tai bugas ar mano programos versijos klaida, bet situacija tokia:
"Obejct mode" padarau kubą 2/2-jų tada Transform einu į Dimensions ir pakeičiu iš 2,2,2 į tarkime 10 / 6 / 8. kubo forma pasikeičia į atitinkamą stačiakampį kubą. Toliau persijungiu į "Edit mode" ir patikrinu kraštiniu ilgius: Mesh display  > Numerics varnelė ant Edge Length ir ką matau: visos kraštinės yra po 2 BU, lyg nieko nebūčiau keitęs, aišku forma išlieka teisinga.

Ir antras - susiruošiau suręsti nemenką projektėlį maždaug 3/3km miesto vaizdas. Pradžiai susidėjau pastatų blokus pagal teisingus matmenis sketchup'e ir importinau į Blenderį ir čia matau, kad niekaip nesutampa blenderio ir sketchupo matmenys, kaip teisingai nustatyti skalę. Žemėlapsi turėtų būti naudojasm 3D žaidime tad teiingos proporcijos yra reikalingos

Ramūnas

  • Administrator
  • Šnekus
  • *****
  • Posts: 129
    • Blender.lt
Re: Problema su "dimensions" parametrais
« Reply #1 on: 2013-01-12, 23:39:10 »
Labas, ir sveikas prisijungęs!

 Su matmenim yra šiokie tokie niuansai. Objektas blenderyje, savaime suprantama, turi formą. Ta forma apibrėžta viršūnėm, kraštinėm ir paviršiais (vertex, edge, face), taip pat jų konfigūracija, kaip kraštinių ilgiai, viršūnių padėtis koordinačių sistemoje, ir t.t. Kai tu redaguoji objektą "Edit mode", tu keiti patį objektą. Kai tu keiti matmenis "Object mode", realiai tu tik nurodai kaip tas objektas bus atvaizduotas. Pvz. jei turi kubą 1x1x1 ir pakeiti "Object mode" matmenis į 1x2x3, jį renderins kaip stačiakampį gretasienį, bet objekto parametruose kraštinių ilgiai bus 1x1x1. Tiesiog iš scenos perspektyvos bus pritaikomi "Object mode"  parametrai kaip koeficientai (pastebėk, kad keičiasi ir "scale" parametras) . Juos visada galima grąžinti į pradinę padėtį su kombinacija "Alt+S" arba komanda "Reset scale".
 Trumpai tariant - mano rekomendacija redaguoti objektą "Edit mode", o "Object mode" dydį laikyti toks, koks yra, scale=1. Nebent nori turėti daug objektų, kurie iš formos yra tokie patys, bet proporcija/dydis yra skirtingi.

Dėl sketchup'o, dėja, negaliu niekuo padėt, čia jau reikia žiūrėti į importavimo įskiepio parametrus. Turėtų kažkur "scale" nusirodyti.

P.S. Jei supranti angliškai (o jei ne, tai laikas mokytis jau! :) šita pamoka gali praversti: http://vimeo.com/12839308
« Last Edit: 2013-01-12, 23:47:50 by Ramūnas »

Kilgoras Trautas

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 30
Re: Problema su "dimensions" parametrais
« Reply #2 on: 2013-01-13, 17:07:51 »
Ir antras - susiruošiau suręsti nemenką projektėlį maždaug 3/3km miesto vaizdas. Pradžiai susidėjau pastatų blokus pagal teisingus matmenis sketchup'e ir importinau į Blenderį ir čia matau, kad niekaip nesutampa blenderio ir sketchupo matmenys, kaip teisingai nustatyti skalę. Žemėlapsi turėtų būti naudojasm 3D žaidime tad teiingos proporcijos yra reikalingos
Nurodyk importuotos scenos ir blender scenos matavimo vienetų santykį.

{Giedrius}

  • Jaunuolis
  • **
  • Posts: 78
Re: Problema su "dimensions" parametrais
« Reply #3 on: 2013-03-15, 18:25:47 »
Sveikas jakasan. Jeigu dar tau tai aktualu - sprendimas yra. Po to, kai Transform/Dimensions suvedi matmenis, spausk Ctrl A ir atsiradusiame meniu pasirink Scale arba Object/Aply/Scale. Po šito Edit Mode tavo matmenis rodys korektiškai.

P.S. Ačiū tau Ramūnas už greitą atsakymą ir dovanok už nesusipratimus :).
« Last Edit: 2013-03-15, 18:30:38 by kgiedrius »

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Re: Problema su "dimensions" parametrais
« Reply #4 on: 2013-03-20, 17:20:51 »
Aciu, kgiedriau, jau isiaiskinau :), bet vis tiek dekui.