Please login or register. 2019-09-19, 10:47:39

Author Topic: Export to Collada (dae) error to open in extended program!  (Read 7204 times)

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Sveiki visi, ir vėl bėdelė. Nežinau ką padariau netaip ar kokias funkcijas užsimečiau ar kaip tik neužsimečiau, tačiau niekaip sėkmingai negaliu išeksportuoti savo modelių į collada'-os formata. Ne tai, kad neišeksportuoja, bet failo negali atidaryti kitos programos (pvz Sketchup 8, Lygiai taip pat nenori atidaryti ir 3Dmax2013  >:()... Bandžiau exportuoti į 3ds, vieni modeliai importuojasi, kiti ne, rašo jog nėra nei tekstūrų nei nodų nei mesh'o..  :o
Jei kas paaiškintumėt senukui, kur mano bėdos, būčiau labai dėkingas...
« Last Edit: 2013-01-25, 11:59:24 by jakasan »

Ramūnas

  • Administrator
  • Šnekus
  • *****
  • Posts: 129
    • Blender.lt
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #1 on: 2013-01-26, 15:49:29 »
Labas,

 parašyk kokią blenderio versiją naudoji, ir ar standartinis eksporto įskiepis (su blenderiu atėjęs). Jei tuo pačiu turėtum pavyzdinį failą, kurį būtų galima pabandyt eksportuot, būtų išvis tobula.

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #2 on: 2013-01-27, 18:11:57 »
pati paskutine -6.5a, exportas su standartiniu blenderio iskiepiu... Faila galesiu ryt prisegti.

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #3 on: 2013-01-31, 12:11:54 »
Bandžiau išpręsti savo jėgomis, bet nieko nesigavo. Štai linkas: http://dl.dropbox.com/u/49471116/Haguenau%202.blend

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #4 on: 2013-02-04, 14:23:51 »
Kad labai jau isšgvėšęs čia forumėlis, ar tai nėra ekspertų ar visi numigravo į Sketchup :D

Ramūnas

  • Administrator
  • Šnekus
  • *****
  • Posts: 129
    • Blender.lt
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #5 on: 2013-02-04, 22:25:20 »
Na sketchup nėra pakaitalas Blenderiui, tai ne visai to lygio ir paskirties programos :) Su collada exportu yra bėdų, čia faktas. Aš pats eksportavau, su tikslu importuoti į Mitsuba renderį, ir pastoviai yra problemų su medžiagomis, o ypač UV tekstūromis. Tamstos scena ir blenderyje gana keistoka. Nėra nei kameros, nei šviesų, iki galimybės renderinti reikia dar gerokai pritempti. O kaip palyginti, kai nematai normaliai, kas yra blenderyje? Ką rodo viewport'as dar ne viskas. Reikėtų palikti vieną nutekstūrintą namą, ir pabandyti su juo, ką eksportuoja ir kas matosi. Idealiausia būtų rasti įskiepį eksportuoti tiesiai į sketchupą.

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #6 on: 2013-02-05, 10:39:48 »
Na ne visai supratot, aš modeliavau ne tam, kad importuočiau į Sketchupa, atvirkščiai aš pasidariau miesto maketą Sketchupe, pagal išmatavimus, o vėliau importavau į Blenderį ir jame modeliuoju bei tekstūruoju toliau. Tuo tarpu, galutinį produktą norėčiau kelti į 3DMax'ą, kad galėčiau viską sukišt į žaidimą, nes būtent jis turi man reikalingus įskiepius... Dėl to man nereikia nei kameros nei šviesos, nes aš nesiruošiu jo tiesiog renderinti. Tačiau bėda yra tame, kad exportuojant man dingsta, kaip jau anksčiau minėjau, tiek tinklas tiek tekstūros... Vat čia aš ir galvoju, kad kažko nežinau, ar kokių varneliu nesu sudėjęs. Pvz, kad matyčiau alfa kanlo iškirpimus aš tektūruodamas naudoju tik tekstūras (Defoult scenoje), jei palieku material - tuomet alfos nerodo (čia greičiausiai mano kažkur klaida). Gal man reikia viska daryti per Cycles (nors nekertu kuo čia jos skiriasi...) O gal turiu visus poligonus paversti trikampiais, nors tiesą sakant bandžiau bet niekas nepasikeite. Į 3ds man pavyko normaliai exportuoti nedideli cementini bloką, tačiau tą patį pakartoti su keliu iš projekto - jau ne...

Ramūnas

  • Administrator
  • Šnekus
  • *****
  • Posts: 129
    • Blender.lt
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #7 on: 2013-02-05, 15:15:14 »
Man truputį keista, kodėl naudojama tiek daug skirtingų paketų. Jei vis tiek bus naudojamas maxas, tai kam dar daryti stotelę blenderyje? Eksportas-importas visur skausmigas, ir geriausia yra kuo mažiau mėtytis. Į cycles persimesti nerekomenduoju. Ten kitaip medžiagos valdomos, viskas su nodes, ir retas įskiepis tai normaliai supranta. Jei tikrai norisi daryti sketchup -> blender -> max, tada vienintelis likęs pasiūlymas yra „skaldyk ir valdyk“. Sumažinti sceną iki tiek, kiek veikia eksportas. Tada grąžinti gabalais, ir žiūrėti, kas kelia problemas. Arba bandyt obj formatą. Kiek teko girdėti, maxas irgi nelabai stebuklingai su collada sutaria, tad reiktų pasitikrinti kuri pusė iš tikrųjų kalta.

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #8 on: 2013-02-05, 16:21:29 »
Speju, visgi beda mano faile, tik vat kur... Tiek su collada, tiek su 3ds. Modeliuoju lyg ir elementariai, bet pvz. 3ds faila man ikelia tuscia, tai kokiu budu pas mane "atsijungia" visi medziaga? O Collados is vis nenori ikelti - tiesiog ismeta errora (na cia testuoju su Sketchupu, bet kaip jau sakiau, su 3DMax man tas pats)
Blenderis man kazkuo patinka, ir vienas is tu "kazkuo" - kad uz dyka ;)

Loist

  • Šnekus
  • ***
  • Posts: 184
  • Gyvenimas-sugalvota idiotiškai,užtat kokia grafika
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #9 on: 2013-02-06, 16:56:55 »
Exportinant/importinant į kitą(us) paketus, skiriasi dydžiai. Jei importavus į max'ą gauni tuščia sceną, pasižiūrėk ar objektas nėra itin mažas. Nes bent jau man importavus iš max'o į blender'į, max'o objektas blender'yje būna itin didelis. O dėl textūrų, tai reikia atitinkamas varneles sudėt. O šiaip pritariu, kad nereiktų mėtytis tarp tiek projektų. Be to teko kažkuriam forume užmatyti, kad max'ui yra plug-in'as importinti iš "kečiupo".

Kas dėl forumo, tai mūsų mažoji dalis yra Lietuvoj. Galbūt yra ir daugiau žmonių, tačiau jie nesiskelbia arba tiesiog forumas nėra ant tiek populiarus mūsų šaly. Čia susirinkę tik seni forumo veteranai, kurie buvo nuo jo įkūrimo pradžios. :) Aišku yra ir naujų narių, bet vos vienas kitas. :) Bent aš patikrinu kas forume naujo kiekvieną kartą kai įsijungiu pc(tokia rutina, prieš ką nors pradedant daryti, reikia apeiti lankomiausius puslapius ir forumus :) ), bet dažnai čia būna tyla. :)
Blend your ideas with "Blender"
Kai sugalvosiu - parašysiu...

Ramūnas

  • Administrator
  • Šnekus
  • *****
  • Posts: 129
    • Blender.lt
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #10 on: 2013-02-06, 19:10:16 »
Loist: ne į temą, bet jei naudotum RSS skaityklę ir būtum užsiprenumeravęs blender forumą, tikrint reikėtų tik vieną vietą :)

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #11 on: 2013-02-07, 12:17:15 »
Exportinant/importinant į kitą(us) paketus, skiriasi dydžiai. Jei importavus į max'ą gauni tuščia sceną, pasižiūrėk ar objektas nėra itin mažas. Nes bent jau man importavus iš max'o į blender'į, max'o objektas blender'yje būna itin didelis. O dėl textūrų, tai reikia atitinkamas varneles sudėt. O šiaip pritariu, kad nereiktų mėtytis tarp tiek projektų. Be to teko kažkuriam forume užmatyti, kad max'ui yra plug-in'as importinti iš "kečiupo"....

Kas dėl "Kečiupo" 2012 3Dmax importuoja ir taip, jau turi gimtaji įskiepį...
O grįžtant prie mano projekto, tai jis kaip tik, itin didelis, visas turėtų būti 1,5 - 2 km...
Ir apskritai, galbut jūs klaidina, kad užsiminiau apie tą nelemtą Sketchup'ą. Jis cia tik tarp kitko paminėtas, kad viskas butu nuoseklu ir aišku. O šiaip aš negaliu išeksportuoti blenderiniame projekte padaryto blenderio modelio. Ttureiu kelis layer'ius: viename namai, kitame kelias, kitame "3d map'as". Bandžiau .obj formatą, lyg ir viskas vyko tvarkingai kraunasi, bet galiausiai ir jo neatidarė Maksas, turbūt reiktų dar pažaisti su exporto nustatymais...
Dabar kam man is viso to reikia. Aišku aš galėčiau ir toliau nesukti sau galvos ir modeliuoti iki galo Blenderyje, bet galiausiai noriu buti tikras, kad kai viską baigsiu, galėsiu atidaryti Makse be problemu. Makse negaliu dirbti, nes modeliuoju darbe laisvu laiku ir galiu turėti tik legalias programas (teoriškai ir namie taip turėtų būti ;) , bet juk mes dar vis studentai ar ne ;) :D ) ... Ir šiaip, kažkaip Blenderis (paskutinių versijų) man labai prilipo, o į Maksą taip iš karto ir neįsikirtau...

Ramūnas

  • Administrator
  • Šnekus
  • *****
  • Posts: 129
    • Blender.lt
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #12 on: 2013-02-07, 23:51:15 »
Hm, gerai, galime panagrinėti prisegtą sceną. Pavyzdžiui, keistas dalykėlis - namai antrame sluoksnyje. Jie neturi medžiagos sukurtos (material). Bet yra priskirta tekstūra, ir namas atrodo kaip su UV map'u. Tiesą pasakius, net nežinau kaip tai padaryti. Pradžioj juk visada sukuri medžiagą, o tik paskui tekstūras dedi? Tekstūros DDS formato. Irgi pirmą kart matau, bet jei blenderis tai supranta - ne bėda. Map'as lyg ir yra, bet va "Image viewer" nei vienos tekstūros nesimato, išskyrus Hous01.dds. Neatrodo man tai tvarkingai.. Norint, kad iš blenderio teisingai eksportuotų, reikia, kad failas pats būtų korektiškas. Kaip suprantu tai ne blenderyje kurta?

jakasan

  • Žaliukas
  • *
  • Posts: 12
  • >Nesupančiotas protas<
    • RALLY Guru tracks
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #13 on: 2013-02-08, 10:52:18 »
Na va - pagaliau kažkas konkretau :). Ne, viskas arba beveik viskas daryta blenderyje. Namai pirmi trys, padaryti Sketchupe, o teksturuoti Blenderyje, kitus du, vienodos formos, jau dariau (kiek apsipratęs) pačiame Blenderyje. O ko iki galo nesuprantu, tai tekstūrų ir medžiagos santykio. Iš principo ta medžiaga kaip ir buvo, bet aš ją turėjau ištrinti nes man nerodė alfos kanalo permatomumo. Kaip tik pašalinau medžiagą, viską pradėjo rodyti korektiškai, nors suprantu, kad taip nėra visiškai teisinga. Be kita ko, mane kiek klaidina (supraskit aš nemažai modeliavęs su Sketchupu) kad kai pradedi modeliuotį, tarkime nuo kubo, jis jau kaip ir turi "pilnas plokštumas ir tai tarsi jau turi ir medžiagą  ::)
Tada klausimas kaip priskirti (dabar) medžiagą, kuri suprastų alfą kanalą?
Kas dėl DDS formato - tai pagrindinis žaidimų tekstūrų formatas, turintis daug svarbių nustatymų (tiek DXT alfa kanalo tiek Mip maps ir daugelio kitų...), bet su jais, aš beveik tikras, viskas yra gerai...

Ramūnas

  • Administrator
  • Šnekus
  • *****
  • Posts: 129
    • Blender.lt
Re: Export to Collada (dae) error to open in extended program!
« Reply #14 on: 2013-02-09, 11:31:23 »
Vienas neteisingas momentas yra:

Quote
man nerodė alfos kanalo permatomumo.

Šioje vietoje yra kalbama apie viewport'ą. O ten yra visiškai nesvarbu kas yra rodoma. Ypač "textured" režime. Senesnės blenderio versijos išvis neturėjo alpha permatomumo palaikymo viewport'e. Kai medžiagoje yra nurodomas alpha permatomumas, tai yra turima mintyje, kad jis bus permatomas surenderintame rezultatate, arba bent paleidus žaidimą. Viewport'as yra skirtas tik pradinei peržiūrai, kur susidėlioji savo sceną, apšvietimą, medžiagas, o galutinį rezultatą vistiek pamatai tik surenderinęs.

Koks medžiagos ir objekto/tekstūros santykis? Objktas -> medžiaga -> tekstūra(-os). Objektas gali turėti vieną arba daugiau (ant skirtingų dalių) medžiagą, ir medžiaga gali turėti daug tekstūrų. Taip yra realizuojami bump map'ai, alpha map'ai, specular ir visokie kitokie sluoksniai. Taigi, darant teisingai, objektas turi turėti medžiagą, jei nori, kad jis turėtų tekstūrą. Ir nepriklausomai nuo tekstūros alpha reikšmės, viewporte ji gali matytis arba nesimatyti.