blender.lt forumas

Darbai => Klausimai - atsakymai => Topic started by: alkozoidas on 2009-10-09, 15:39:11

Title: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: alkozoidas on 2009-10-09, 15:39:11
Sveiki tautiečiai! Gal kas isivaizduojat, ar yra koks būdas judint aplink vieną ašį keletą taškų, kampų, ar face'ų vienu metu, panašiai kaip su extrude funkcija, tik nesukuriant naujos geometrijos, o jau judinant esamą, pasirinktą?
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: Loist on 2009-10-09, 20:17:49
Tai reikia pasirinkti pivot point'ą, pagal ką judinsi.
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: alkozoidas on 2009-10-10, 19:31:30
Na tai čia šita suprantu :), bet ar kažkas gal panašaus yra tarkim kaip, kad iš apskritimo sudaryto iš šešių "vertice'ų" ( tuo pačių šešių "edge'ų") išrinktume tris, renkantis kas antrą ir šioje situacijoje galiu rinktis tik keisti jų visų mąstelį, bet ar įmanoma juos pasirinkus  judinti atinkamai pagal "normal'ų" krypti į visas tris, šiuo atveju, skirtingas puses nekeičiant mąstelio? gal bent koks skriptas yra tokiam dalykui?
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: Loist on 2009-10-10, 21:23:58
Skaičiau skaičiau ir vistiek nelabai supratau ką Tu nori padaryt... Vizualinį pavyzdį gal gali parodyt, ką nori padaryt?
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: alkozoidas on 2009-10-11, 00:12:21
http://img196.imageshack.us/img196/5779/33210394.jpg

Pirmam paveikslėly apskritimas, na netobulas aišku, bet pasirinktos trys kraštinės, ir aš jas noriu paprasčiausiai pajudinti visas vienu metu (kad netampyt po vieną), bet nenoriu, kad keistusi jų dydis "scale" funkcijos atveju. Ar yra kokia funkcija leidžianti tiesiog judinti pagal individualios  edge/face "normal'ų" ašį į vieną, ar į kitą pusę? Gal aiškiau :)
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: Loist on 2009-10-11, 20:24:52
Šeip jau, tai ten taip ir pajudinta :D Ko dar nori nelabai pagaunu kampo :D Sorry  :-X

Žiūrint kokio Tu rezultato nori. Matai, pažymėjęs tas kraštine, Tu jas tiesiog judini, ne extrudini. Kitaip tariant nesukuri kito face, o tai įtakoja kad tau gaunasi toks apskritimas.

Čia rezultatas extrudinus:
(http://www.part.lt/img/edef0f64fc41c59667d7b2b2dd3a41df156.PNG)

Tokio rezultato reikia? Ar tokio?

(http://www.part.lt/img/f4cd9ec4afee06527bfffbddab785c5d56.PNG)

Jei extrudinti nenori, reikia dėti daugiau vertexų. Nes judinant vieną kraštinę, su jos judinimu dar sąveikaus dvi kraštinės. O extrūdinant to nėra, nes sukuriamas atskiras face'as.

Kaip tiksliai paaiškint nežinau, man moksliniai terminai nepatinka, o ir savais žodžiai tokį atvejį sunku paaškint, bent man :D Na, tikiuosi iš to ką parodžiau bent kažkiek supratai ką negerai darai :)
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: alkozoidas on 2009-10-11, 21:41:36
Na ne, ne'extrudint man reikia, aš turėjau omeny tik patį principa veikimo, kadangi jis sukuria naują geometriją, ko pasekoje pasirinktas face/edge nepakeičia dydžio, o tik nutolina nuo centro. Tai lyg ir tik kažkas panašaus į scale.
 Na judinti vieną daiktą galima laisvai ir to niekaip neriboja blenderis, bet kai pasirenki kelis objektus, kaip tarkim apskritime kelias kraštines, judinant tai ir juda tik į vieną pusę, o kaip tarkim judinti pasirinktus edgus\facus normal'ų kryptimi, na lyg ir  vienu metu tiesiog praporcingai padidinti jų atstumą nuo pagrindinio objekto centro, jų  pačių nemažinant. ???
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: maniac on 2009-10-11, 22:52:05
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Tutorials/Modelling/Meshes/A_Tennis_Ball sis tutorialas atsakys dalinai i klausima gal bent kiek pades bet tokio toolso nera blenderi ;) jei turi pateik analogu is youtubes kituose softuose bus lengviau pagaut minti ar imanoma tai kaip nors padaryti. Seip tai pabandyk dirbti moduliais kazkokiom mazomkopijom savo bendro modelio bet kopijuok juos ne su Shift+D bet Alt+D taip gausi daikto kopija kuri keisis lygiai taip pat kaip ir pirminis objektas.
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: Ramūnas on 2009-10-12, 14:01:58
Įdomus klausimas. Neradau ir aš tikslaus atsakymo, bet nematau kliūties, kodėl tokio funkcionalumo negalėtų būti. Tai galima maždaug apeiti, naudojant Scale funkciją, ir keičiant pivot point'us. Pradžioj naudoti median arbou bound box, o paskui pakeisti į individual centers ir sumažinti iki buvusio dydžio. Jei objektas visiškai simetriškas, jį galima "supjaustyti" ir naudoti "mirror" modifikatorių.
Title: Re: extrude/scale funkcijos atitikmuo?
Post by: alkozoidas on 2009-10-13, 13:50:50
Na turbūt artimiausias sprendimo būdas būtų su alt+D, ko dar nežinojau, bet vistiek ne taip našų būtų ką nors rimčiau darant, bet mano modeliui užteko kelių kopijų, tai problema ir išsiprendė kaip ir, dar paskui atradau spin DUP funkciją, irgi kažkas panašaus :)
Su median pointais tai šiek tiek nesupratau ką turėjei omeny, nes ten nuo jo rūšies priklauso, tikkurios vietos atžvilgiu didina, bent jasu kaip supratau pabandžiau ir vistiek ne taip :)
Na nekankinsiu daugiau, dekui už pagalba visiems, gal ateity padarys tokia fukciją, nes kiek ieškojau niekur nerandu kažko panašaus, o dėl konkrečių programų tai tuo labiau nežinau,
skaičiau tik forumuose, kad blenderistai keli mėgsta Wings programą, ten naudoją modelinimui pagrinde ir yra funkcijų, kurių blenderis neturi.